Asiakastietojen päivitys

Sähkönsaanti edellyttää jatkossa asiakkaan vahvaa tunnistamista, joten sähköverkkoyhtiöt kautta maan lähestyvät asiakkaitaan asiakastietojen päivittämiseksi. Edessä siintää siirtyminen valtakunnallisesti keskitettyyn Datahub-järjestelmään, jonne kaikkien 3,5 miljoonan käyttöpaikan tiedot tallennetaan. Vahvaan tunnistamiseen kuuluu pakollisena tietona nimi- ja käyttöpaikkatietojen lisäksi myös kuluttajan henkilötunnus tai yrityksen y-tunnus.

Sähköyhtiöt ovat hyvinkin sadan vuoden ikäisiä, jolloin vuosikymmenten kuluessa solmitut sopimukset saattavat olla tiedoiltaan varsin suurpiirteisiä. Esimerkiksi lähiosoitteita ja asiakkaan etunimiä saattaa puuttua, samoin postinumerot ja postitoimipaikat ovat lakkautusten jäljiltä osin vanhentuneet.

Osa asiakkaistamme sai marraskuun loppupuolella erillisen kirjeen tai laskuliitteen, jossa kerrotaan Datahub-hankkeesta ja asiakastietojen päivitystarpeesta.

Voit päivittää asiakastietosi palauttamalla lomakkeen Vastauslähetys -palautuskuoressa. Posti osoitetaan Rauman Energialle. Myös Vakka-Suomen Voiman asiakastiedot päivitetään Rauman Energiassa. Voit päivittää asiakastietosi myös soittamalla asiakaspalveluumme puh. (02) 880 0880 tai täyttämällä tietosuojatun lomakkeen kotisivuillamme. Emme suosittele tietoturvasyistä sähköpostin käyttöä.

Päivitä asiakastietosi suojatulla lomakkeellamme >>

Lue lisää Datahubista Fingridin sivuilta >>
Katso youtube-video Datahubista >>